Kolumnit

Miljoona renkaanpotkijaa

Myyjä on yritysjohdon suosikki. Hän tuo taloon kassavirtaa, muut funktiot ovat karkeasti ottaen myynnin tukea. Helppohan myyjän on henkseleitä paukutella, kun markkinointi on ensin kovalla työllä ohjannut asiakkaat myyjän luo.

Lue lisää

Pääkirjoitus: Muutoksen tuoksu

Suomen yrityselämässä on liikehdintää ja ilmassa leijailee muutoksen tuoksu. Siinä on uudenlainen aromi. Perinteisetkin toimialat ovat, osin lainsäädännön ja osin markkinoiden painostamana, siirtäneet katseensa voimakkaasti tulevaisuuteen.

Lue lisää

Vain vahvalla kulttuurilla voit voittaa

Kuvittele yritys, joka kehottaa tilaamaan uutiskirjeensä ”Because, why the fuck not?”, saatesanoilla. Tai joka myy muovista esiliinaa saatetekstillä: ”Nyt kaikki oman elämän kokki kolmoset, sarjamurhaajat ja eritteiden kanssa puljaavat huomio!” Tai jonka arvona on: Hyvien puolella.

Lue lisää

Älä tyrkytä palloa asiakkaalle

Kaupat, joita hierotaan keskimääräistä pidempään, neuvotellen, välillä hiljaisuuteen kadoten ja tiukasti tinkien, saattavat kotiuduttuaan saada myyjän huokaisemaan. Mutta vain hetkeksi.

Lue lisää

Vaikuttajamarkkinointi ei ole vain bloggausta

Somen aktiivikäyttäjille ei tarvitse perustella kanavan hyödyllisyyttä markkinoinnissa. Aktiivisesti matkustavat uskovat in-flight medioiden tehoon. He kuuluvat itsekin kohderyhmään. On helppo olettaa, että oma logiikkamme on se normaali. Mutta ovatko asiakkaamme kuten me?

Lue lisää