Kuva: Sirkku Kaunisto/Presser Oy

Jasmine Jussila: 4 syytä turvautua sisällöntuotannossa ammattilaiseen

Jokaisen asiantuntijaorganisaation on tuotettava sisältöä. Miksi maksaisit sisällöntuotannosta, kun yrityksen omat asiantuntijat voivat kirjoittaa ilmaiseksi?

Listasin 4 syytä, miksi kannattaa kääntyä ammattilaisen puoleen:

1. AMMATTIKIRJOITTAJA OSAA.

Kursori välkkyy valkoisella näytöllä, mutta ajatukset ovat yhtäkkiä kadonneet. Tuttu tunne? Kaikki asiantuntijat eivät ole kirjoittajia. Vaikka tietoa ja osaamista aiheeseen on roppakaupalla, sen jäsentely ja kiteyttäminen voi tuntua vaikealta. On todella paljon helpompaa kommentoida valmista tekstiä, kuin luoda se itse tyhjästä.

2. ASIANTUNTIJASTATUS.

Jos sisältö tuotetaan haastattelun kautta, asiantuntemus tulee yrityksestä. Sinun ei tarvitse liikaa miettiä miten hyvin kirjoittaja on perillä liiketoiminnastanne. Ammattitoimittaja huolehtii riittävästä taustatyöstä myös lukijan näkökulmasta. Jäsennellyt kysymykset auttavat selkeyttämään haastateltavan ajatuksia. Itsestäänselvyyksien sanoittaminen luo usein ahaa-elämyksiä ja antaa uutta virtaa myös omaan tekemiseen.

3. AIKA ON RAHAA.

Ammattilainen kirjoittaa ja jäsentelee nopeammin kuin sinä. Oman aikasi voit käyttää tehokkaamminkin. Oletko kuullut lausahduksen, että vain työtön konsultti bloggaa?

4. ARVOSTUS. 

Tilattuun sisältöön panostetaan enemmän. Siltä osataan vaatia enemmän ja sen jakeluun panostetaan herkemmin – myös euroissa. Oletko harkinnut sisällöntuottajaa, joka lupaa myös aidosti tavoittavan jakelun? Liian paljon hyvää sisältöä hukkuu bittiavaruuteen.

Ole kuitenkin erityisen tarkka siinä, kuka sisältösi tuottaa ja millaisessa kontekstissa se julkaistaan. Pyydä referenssejä, kysy asiakaskokemuksia. Huonosti tuotettu sisältö laajalla levikillä aiheuttaa sinulle vain häpeää ja kustannuksia. Laadukas sisältö + tavoittava jakelu = vaikuttava markkinointiviestintä.

Liittyvät artikkelit