vaikuttajamedia presser

Yrityskulttuuri

Lamia

Digikehitys osaksi kokonaisstrategiaa

Tulevina vuosina digikehitys kasvaa eksponentiaalisesti. Siksi nyt on viimeinen hetki digitalisoida omaa liiketoimintaa niin, että se mukautuu muutoksiin ketterästi myös tulevaisuudessa.

Lue lisää
cloud2

Yrityskulttuurimatka toi Cloud2:lle selkeyttä päätöksentekoon

Pilvitalo Cloud2:ssa talentista halutaan todella pitää kiinni. Työntekijäkokemus on toiminnan ytimessä niin vahvasti, että työntekijäkokemusta mittaavan Siqni-kyselyn tulosten kehitys on osa johdon OKR:ää. Yrityskulttuurimatka Leidenschaftin kanssa on jo lyhyessä ajassa tuonut näkyviä tuloksia.

Lue lisää
Vesa Sahlman, Midagon

Vesa Sahlman: Poikkeusaikana johtajuus on parhaimmillaan ennakointia ja luottamuksen rakentamista

Moni kokenut johtaja on tänä vuonna joutunut ratkomaan haasteita, joihin ei ollut koko työuransa aikana ennen törmännyt. Nuoremmat taas ovat kokeneet tiukan happotestin, jonka oppeja kannetaan mukana pitkälle tulevaisuuteen. Johtajan on kehityttävä jatkuvasti, ja tänä ja ensi vuonna valtavia harppauksia otetaan erityisesti luottamuksen rakentamisen ja ennakoinnin saroilla.

Lue lisää
Riski_Zmarta_Freedom

Zmartalla muutos on osa kasvutarinaa

Maksuton vertailupalvelu Zmarta haluaa olla alansa paras työpaikka. Kasvattajaseuraksi luonnehditun yrityksen vaatimustaso myös rekrytointikumppanille on korkea. Siksi kumppaniksi valikoitui kyvykkyystoimisto Bridge Impact.

Lue lisää
minkälasten lasien läpi

Johanna Noreila: Minkälaisten lasien läpi sinä näet organisaatiosi?

Me Leidenschaftilla puhumme paljon ihmiskäsityksestä. Eli johtamisen kontekstissa siitä, miten sinä, johtajana tai kollegana, näet toisen ihmisen. Näetkö hänessä ensimmäisenä potentiaalia vai onko ensimmäinen ajatus negatiivissävytteinen? Tämä on yksi syvimmistä johtamista ja yrityskulttuuria määrittävistä ajureista.

Lue lisää
Vesa Sahlman

Kokemus herättää luottamusta ja ruokkii kasvua

Vaativien muutoshankkeiden kumppani, konsulttiyritys  Midagon, vaatii osaajiltaan vähintään 10 vuoden työkokemusta relevantilta toimialalta. Yritys erottuu alallaan erityisesti elämänlaatua vaalivan ja jatkuvaan oppimiseen kannustavan yrityskulttuurinsa ansiosta.  

Lue lisää
Valmet automotive, yrityssalo

Nopea reagointi varmisti akkutehtaan sijoittumisen Saloon

Kun Valmet Automotive heitti ilmoille ajatuksen akkutehtaan perustamisesta Saloon, tartuttiin kaupungissa aikailematta toimiin hankkeen edistämiseksi. Nyt Salo on EV Systems -liiketoimintalinjan keskeisin investointi ja lippulaiva, joka tarjoaa parin vuoden sisällä työpaikan jopa 400 osaajalle.

Lue lisää
Leidenschaft, yrityskulttuuri

Yrityskulttuuri ratkaisee strategian toteutumisen

Pörröisen henkilöstöjohtamisen aika on ohi. Menestyviä yrityksiä yhdistää vahva yrityskulttuuri, jonka systemaattinen johtaminen mahdollistaa organisaation tavoitteiden toteutumisen. Suomen ensimmäinen yrityskulttuuritoimisto jalkautuu yritysten arkeen ja luo rakenteet strategian toteuttamiseksi.

Lue lisää
Leidenschaft sospro

Kulttuuri esille rekrytoinnissa

Sosiaaliala on perinteisesti vähän hajuton, eikä vahvasti erottuva työnantajaviestintä ole vielä yleistä. Sospro tarvitsi erottuvan työnantajalupauksen, toimintamallit ja työkalut, joilla se voisi erottautua alan muista toimijoista. Kumppaniksi valittiin Suomen ensimmäinen yrityskulttuuritoimisto Leidenschaft.

Lue lisää
Helen_arvot

Arvoista ilmaa Helenin siipien alle

Helen, yksi Suomen suurimmista energiakonserneista, teki rohkean brändi- ja strategiauudistuksen keväällä 2019. Muutos ei jäänyt ulkoisiin seikkoihin tai powerpointteihin. Toimialan murros pakotti yhtiön muuttamaan toimintaansa radikaalisti, myös sisäisesti.

Lue lisää
Kotipizza Leidenschaft

Kotipizza kasvaa sieluaan unohtamatta

Kotipizza Groupin missio on tehdä maailmasta parempi paikka suupala kerrallaan. Vauhdilla kasvava ravintolabrändien koti päätti varmistaa, että yhtiön sielua vaalitaan myös muutoksessa. Kumppaniksi intohimoiseen kehitystyöhön valikoitui Suomen ensimmäinen yrityskulttuuritoimisto Leidenschaft.

Lue lisää
yrityskulttuurimuotoilija Heli Rautjärvi

Heli Rautjärvi: Mitä et ymmärrä, sitä et voi johtaa

Yrityskulttuuria voi ja pitää johtaa. Johtaminen onnistuu kuitenkin vain, jos ymmärtää konkretian ja yhteyden arjen tekemiseen, sanoo yrityskulttuurimuotoilija Heli Rautjärvi. Pahimmillaan tiedostamaton kulttuuri tuhoaa mahdollisuudet päästä yrityksen tavoitteisiin. 

Lue lisää
KHSHP

KHSHP on organisaatiokulttuurin edelläkävijä julkisella sektorilla

Vain hyvinvoiva henkilöstö pystyy auttamaan potilaitaan parhaalla mahdollisella tavalla. Siksi Kanta-Hämeen sairaanhoitopiiri päätti tehdä itsestään alansa inhimillisimmän ja parhaan työpaikan. Yrityskulttuuritoimisto Leidenschaft kertoo miten he ovat olleet auttamassa henkilöstötekojen ja johtamisen osalta.

Lue lisää
Joni-Joonas Honkanen_Bookers

Joni-Joonas Honkanen: Saako nytkin myydä?

Koronakriisi on saanut meidät kaikki miettimään tulevaisuutta. Mitä yhteiskunnassamme tapahtuu seuraavaksi? Jokainen yritys tarvitsee myyntiä selviytyäkseen ja paljon myyntiä menestyäkseen. Mutta saako näinä aikoina myydä, kun yritykset ovat muutenkin pulassa?

Lue lisää
nuoren johtajan

Jyrki Martikainen: Vaikeaa tasapainoa etsimässä

Mikä on lomautusten vaikutus organisaatiokulttuuriin tilanteessa, jossa vaihtoehtoja on? Mikä olisi vaikutus yrityksen henkilöstön tyytyväisyyteen ja tuottavuuteen jos lomautuksilla saatava jousto resursseissa käännettäisiinkin palkalliseksi ajaksi itsensä kehittämiseen?

Lue lisää
vaikuttajamarkkinointi, sisällöntuottaja

Jasmine Jussila: Uskollinen asiakas on kultakimpale

Oikein johdettu asiakaskokemus on keskeisin asiakasuskollisuuteen vaikuttava tekijä. Tyytyväinen asiakas ei ainoastaan palaa luoksemme vaan myös suosittelee palvelua verkostolleen. Uskolliset asiakkaat mahdollistavat moninkertaisen kasvun.

Lue lisää
SOK Susa Nikula S-ryhmä

Paremman elämän puolesta

Suurin yksityinen työnantaja Suomessa, S-ryhmä, hyödyntää digitaalisuutta yhteisöllisyyden vahvistamiseen ja tarjoaa työntekijöilleen monipuolisia urapolkuja.

Lue lisää

Elmo rakensi yrityskulttuurinsa uudelleen

Kun ICT-talo Elmo sai viime keväänä asiakkaakseen 2 800 hengen ilmailu- ja puolustuskonserni Patrian, moni kysyi, miten ihmeessä. Vastaus on yllättävän yksinkertainen: yhtenevän yrityskulttuurin ja avoimen keskustelun ansiosta.

Lue lisää
Rauma Marine Constructions

Meriteollisuuden edelläkävijä

Raumalaisia laivanrakennuksen perinteitä jatkava Rauma Marine Constructions on kovassa kasvussa. Kotimaisessa omistuksessa oleva yritys on saavuttanut selkeän aseman toimialallaan.

Lue lisää
yrityskulttuuri

Yrityskulttuuri mahdollistaa strategian toteutumisen

Pörröisen henkilöstöjohtamisen aika on ohi. Menestyviä yrityksiä yhdistää vahva yrityskulttuuri, jonka systemaattinen johtaminen mahdollistaa organisaation tavoitteiden toteutumisen. Suomen rautaisin yrityskulttuuritoimisto jalkautuu yritysten arkeen ja luo rakenteet strategian toteuttamiseksi.

Lue lisää
päätoimittaja

Jasmine Jussila: Arvot ovat ytimessä

Yrityksessä on kulttuuri silloinkin, kun sitä ei ole sanoitettu tai sitä ei tietoisesti johdeta. Kulttuuria ohjaavat arvot, ne peruspilarit, jotka ovat jokaisen teon ja päätöksen taustalla.

Lue lisää
siqni

10 totuutta suomalaisesta työelämästä/2019

Noin 9000 suomalaiselle työntekijälle vuoden 2018 aikana teetetty Siqni® -tutkimus selvitti työmotivaation ja -hyvinvoinnin kannalta merkityksellisimmät asiat. Tulosten pohjalta selvisi 10 totuutta suomalaisesta työelämästä.

Lue lisää
Iloq Mercuri Urval

Kasvuyrityksen strateginen kumppani

Suomen kuumimpiin kasvuyrityksiin lukeutuva iLOQ luottaa rekrytoinneissa Mercuri Urvaliin. Oulusta alkanut yhteistyö jatkuu kansainvälisten rekrytointien ja sparrauksen muodossa jo kahdeksassa maassa.

Lue lisää
Kati Tuovinen greenstep

Kulttuuri on rakenteita ja viestintää

Jos CFO on toimitusjohtajan oikea käsi, HR on vasen. Niin merkittävä rooli henkilöstöllä on liiketoiminnassa. Erityisesti kasvuvaiheessa tulee varmistaa, että oikeat osaajat ovat oikeassa paikassa oikeaan aikaan.

Lue lisää
panu luukka

Panu Luukka: Vain vahvalla kulttuurilla voit voittaa

Kuvittele yritys, joka kehottaa tilaamaan uutiskirjeensä ”Because, why the fuck not?”, saatesanoilla. Tai joka myy muovista esiliinaa saatetekstillä: ”Nyt kaikki oman elämän kokki kolmoset, sarjamurhaajat ja eritteiden kanssa puljaavat huomio!” Tai jonka arvona on: Hyvien puolella.

Lue lisää