Kuvassa Digian henkilöstöjohtaja Pia Huhdanmäki. Kuva: Digia

The Siqnificant Company kehittämään Digian työntekijäymmärrystä

Ohjelmisto- ja palveluyritys Digiassa ihmiset ovat kaiken tekemisen keskiössä. Voimakkaasti kasvava asiantuntijaorganisaatio vaihtoi perinteisen henkilöstökyselyn työntekijäymmärrykseen. Kumppaniksi valikoitui henkilöstökyselyiden uudistaja, The Siqnificant Company.

Perinteisissä henkilöstökyselyissä arvotetaan asioita, joiden oletetaan olevan jokaiselle yhtä merkityksellisiä. The Siqnificant Companyn Siqni®-kysely selvittää työntekijöille merkityksellisimmät asiat ja niiden toteutumisen työpaikalla. The Siqnificant Companyn Siqni®-kysely perustuu ajatukseen työntekijäymmärryksestä. Se selvittää työntekijöille merkityksellisimmät asiat ja niiden toteutumisen työpaikalla. Kysely poikkeaa perinteisestä henkilöstökyselystä, jossa kaikki asiat arvotetaan samalle viivalle.

Entistä yksilöllisempi työntekijäkokemuksen ymmärtäminen on keskeinen osa Digian jatkuvan parantamisen kulttuuria. ”Olemme tehneet Digialla paljon töitä työkulttuurimme kehittämiseksi. Haluamme tarjota asiantuntijoillemme erinomaiset edellytykset onnistua työssään. Toimiva työkulttuuri on keskeinen tekijä arjen sujuvuudessa”, kertoo henkilöstöjohtaja Pia Huhdanmäki. ”Siqni®-kyselystä saamme tärkeää tietoa siitä, mitkä asiat ovat merkityksellisimpiä työn sujuvuuden ja viihtyvyyden kannalta juuri nyt. Kun ymmärrämme, mikä ihmisiä ajaa, osaamme myös kehittää oikeita asioita.”

Yli 1 200 asiantuntijaa työllistävä ohjelmisto- ja palveluyritys Digia auttaa asiakkaitaan uudistumaan verkottuvassa maailmassa. Yhtiö toteuttaa alustaratkaisuja ja auttaa asiakkaitaan hyödyntämään dataa parhaan digitaalisen asiakaskokemuksen luomiseksi. Yrityksessä uskotaan, että onnistunut asiakaskokemus on suorassa yhteydessä työntekijäkokemukseen.

”Asiantuntijaorganisaation johtaminen on pitkälti käsityötä. Entistä yksilöllisempi työntekijäkokemuksen ja merkityksellisten asioiden ymmärtäminen on tärkeää. Siqni®-kysely tarjoaa tähän aiempaa paremmat mahdollisuudet niin talotasolla kuin yksilölliseminkin”, Huhdanmäki taustoittaa kumppanivalintaa.

”On mahtavaa, että saamme olla mukana tukemassa Digian vahvaa kasvua työntekijäymmärryksen kautta. Työntekijäkokemus on tulevaisuuden työpaikkojen kilpailuvaltti”, kommentoi The Siqnificant Companyn Andy Lundström.


Lue lisää aiheesta työntekijäkokemus.

Liittyvät artikkelit