Kuva: Vitali Gusatinsky

Hyvä tarina kiinnostaa

Yrityksiä tulee ja menee, mutta ihmisten tarinat kiinnostavat toisia ihmisiä aina.

Teksti: Katrina Kuusisto

Kaksi vuotta Presseriä pyörittänyt Jasmine Plavsic on hoksannut saman ilmiön kuin lehtiä lukeva kansalainen: tarinankerronta on nyt suositumpaa kuin koskaan. ”Vaikka tarinankerronta ja henkilöbrändäys alkoivat nostaa päätään jo kymmenkunta vuotta sitten, siihen on aidosti herätty vasta hiljattain. Bloggaus ilmiönä on lyönyt itsensä vahvasti läpi ja sosiaalinen media on saanut ihmiset seuraamaan entistä enemmän toistensa tekemisiä”, Plavsic sanoo.

Samaa ajatusta tarinan voimasta Plavsic on tuonut perinteiseen mediaan. Perustamansa yrityksen Presserin tuottamia liitelehtiä julkaistaan laajalevikkisten medioiden yhteydessä, kuten Iltalehti, Talouselämä ja lentoyhtiöiden inflight-lehdet.

Plavsic määrittelee yrityksensä vaikuttajamarkkinointiin erikoistuneeksi toimistoksi. ”Juttuihimme valitut henkilöt toimivat toimialojensa ja edustamiensa yritysten asiantuntijoina. Korostamme sekä henkilöbrändejä että yrityksiin kertynyttä osaamista, ja teemme sen tarinankerronnan kautta. Ei kukaan jaksaisi lukea pelkkiä yritysesittelyjä. Juttuihin pitää löytää aina uusi ja kiinnostava kulma”, Plavsic toteaa.

”Emme kuitenkaan tuota vain sisältöä vaan takaamme sille myös laajalevikkisen jakelun”, sanoo Plavsic ja vakuuttaa, että yhtiö toimii ehdottoman läpinäkyvästi. Hän pitää tärkeänä, että lukija ymmärtää kyseessä olevan Presserin tuottamaa vaikuttajamarkkinointia. ”Liitelehti on oma itsenäinen kokonaisuutensa. Kun sisältö on tarpeeksi laadukasta ja kiinnostavaa, se antaa lukijalle aitoa lisäarvoa.”

”Emme kuitenkaan tuota vain sisältöä vaan takaamme sille myös laajalevikkisen jakelun.”

Presser työllistää Plavsicin lisäksi neljä kokopäivätoimista myyntihenkilöä ja tekee tiivistä yhteistyötä ammattitoimittajien ja valokuvaajien kanssa.

Omasta johtamistavastaan Plavsic sanoo, että hän osaa vaatia, mutta antaa myös vapauksia. ”Luotan, että kaikki tekevät työnsä niin kuin on sovittu. Siksi meillä ei syynätä työtunteja, kunhan hommat tulevat hoidetuiksi. Työn omistajuuden kautta sekä ihmiset että yritys kasvavat.”

Yrittäjäksi Plavsic siirtyi kilpailevan yrityksen maajohtajan roolista. ”Uskon vahvasti liiketoimintakonseptiin, kunhan laadusta ei tingitä. Olemmekin hyvää vauhtia vahvistamassa johtoasemaamme laadukkaimpana liitelehtien tuottajana Suomessa”, Plavsic päättää.

 

Jasmine Plavsic, 33v
CEO, omistaja, Presser Oy

KOULUTUS: KTM
International Business School Budapest
Oxford Brookes University
TYÖURA:
Maajohtaja, Calcus Kustannus
Viestintävastaava Suomi & Baltia, Avon Cosmetics
TOIMINNAN JOHTOAJATUS:
Vastuuta saa, jos sitä jaksaa kantaa.

Liittyvät artikkelit