Suomessa valmistettavissa Suunnon Spartan-kelloissa on värillinen kosketusnäyttö, joka näkyy selvästi auringonpaisteessakin. Kuva: Suunto

Spartalaista voimaa himoliikkujan ranteeseen

Tavoitteellinen urheileminen yhä vaativimmissa lajeissa kasvattavaa kiinnostustaan meillä ja maailmalla – paljolti siksi, että työelämä on yhä enemmän päätteiden ääressä istumista.

”Itsensä haastaminen yhä kovempiin suorituksiin on megatrendi. Kaikki alkoi maratonista ja nyt buumi on edennyt moniin muihinkin ihmisen äärirajoille vievään lajiin, jotka Suomessakin liikuttavat kymmeniä tuhansia”, tuotepäällikkö Markus Kemetter Suunnon Performance liiketoimintayksiköstä kertoo.

”Ylipäätään ihmiset seuraavat terveyttään aktiivisemmin ja kokonaisvaltaisemmin kuin koskaan aiemmin. Urheilun ohella seurataan myös ruokavaliota, unenlaatua ja hyvinvoinnin henkistä puolta. Tavoitteena on kokonaisvaltaisesti terve elämä”, liiketoimintayksikön johtaja Sami Arhomaa komppaa.

”Asiakkaamme laittavat urheilemiseen koko kehonsa ja sielunsa, ja me tuemme heitä parhaalla mahdollisella tavalla.”

Vahvasti kotimaisella Suunnolla ulkona liikkuminen on ollut brändin ydintä jo perustamisesta lähtien. Tuore Spartan-mallisto on luotu täyttämään kovimmatkin käyttäjien vaatimukset.

”Kohderyhmäämme ovat tavoitteelliset himoliikkujat, jotka haluavat olla parempia, nopeampia ja voimakkaampia niin, että päihittävät itsensä kerta toisensa jälkeen. Spartan-tuotteiden materiaalit, design ja esimerkiksi akun kesto ovat parasta mahdollista tasoa, jotta käyttäjä voi luottaa laitteeseensa tilanteessa kuin tilanteessa. Pidämme vahvasti kiinni jatkossakin saavuttamastamme laatumielikuvasta.”

Tosielämän faktasta vertailukohtaa omiin harjoituksiin

Suunto tarjoaa Spartan-käyttäjille mobiilisovelluksen ja Movescount-verkkopalvelun, jotka ovat monipuolisia treenaamisen suunnittelu- ja seurantatyökaluja sosiaalisin elementein.

”Sosiaalisuus on astunut kuvaan viimeisen vuosikymmenen aikana. Movescountilla harjoituksiin voi liittää myös treenistä otettuja kuvia tai tehdä niistä 3D-animaatioita jaettaviksi saman henkisten verkostoihin”, Kemetter avaa.

Movescountin tuore ja ainutlaatuinen ominaisuus on yhteisön luoman datan hyötykäyttö. Yli 100 miljoonasta harjoituslokista on jalostettu intuitiivista tukea harjoituksiin. Lämpökarttojen avulla kukin voi löytää motivoivia lenkkivaihtoehtoja ja kello ohjaa käyttäjän oikealle reitille. Palvelussa on myös mahdollisuus löytää valmentaja tueksi, jolle jakaa omat tietonsa ja jolta saada opastusta parempiin harjoituksiin.

”Käyttäjälle tarjotaan myös näkymä vaikkapa siihen, kuinka saman ikäinen ja tiettyyn aikaan yltänyt maratoonari on treenannut. Tällainen empiirinen faktatieto on äärimmäisen mielenkiintoista jokaiselle tavoitteellisesti liikkuvalle.”

”Asiakkaamme laittavat urheilemiseen koko kehonsa ja sielunsa, ja me tuemme heitä parhaalla mahdollisella tavalla”, Arhomaa summaa.

Liittyvät artikkelit