Aarre Sillanpää on kasvattanut yrityksen IT-talosta paikannusliiketoiminnan markkinajohtajaksi ja edelläkävijäksi. Kuva: Jussi Vauramo

Mittavaa ja mitattavaa kustannustehokkuutta

Päivään puoli tuntia lisää laskutusta ja ajokilometreistä viidesosa pois. Puolessa vuodessa. Tämä kuulostaa kovalta tavoitteelta, mutta on PPCT Finlandin asiakkaiden arkipäivää.

PPCT Finland on toiminut vuodesta 1994. Pitkä kokemus, oma tuotekehitys sekä toimiva liiketoimintakonsepti näkyvät markkinajohtajuutena ja edelläkävijyytenä. Yrityksen missio on selkeä: PPCT Finland auttaa asiakkaitaan tehostamaan toimintaansa merkittävien säästöjen aikaansaamiseksi.

PPCT Finland toimittaa asiakkailleen ajoneuvojen ja liikkuvan kenttätyön seurantajärjestelmiä ja toteuttaa seurannan tuloksena heille raportointia laskutuksen tueksi ja liiketoiminnan kehittämiseksi.

“Emme ole pelkästään järjestelmäntoimittaja, vaan yhteistyökumppani ja sparraaja.”

“Emme ole pelkästään järjestelmäntoimittaja, vaan yhteistyökumppani ja sparraaja. Kaikki lähtee asiakkaan tilanteen kartoittamisesta. Asetamme yhdessä tavoitteet ja koulutamme asiakkaan järjestelmän käyttöön. Seuraamme yrityksen toimintaa ja raportoimme johdolle löydöksistä. Annamme työnjohdolle välineet nähdä, missä ongelmakohtia on sekä annamme toimintamallia, kuinka viedä uusia toimintatapoja joustavasti käytäntöön”, toimitusjohtaja Aarre Sillanpää kuvailee PPCT Finlandin palvelua.

Lisää laskutusta ja turhat ajokilometrit pois

Moni PPCT Finlandin asiakas tarvitsee sen panosta omille asiakkailleen raportoidakseen. Yhä useammin asiakkaat vaativat kustannustehokkuuden seuraamiseksi todistetta tehdystä työstä ja läsnäolosta.

“Yksinkertaistaen voi sanoa, että missä on mies ja auto, siellä voimme olla avuksi. Yleensä jokaisella työpaikalla löytyy tehostamisen paikkoja. Normaalisti prosessissamme saamme jo puolen vuoden aikana löysät pois: asiakas saa työntekijän työpäivää kohden keskimäärin puoli tuntia lisää laskutusta.” Toisena selkeänä mittarina Sillanpää mainitsee ajokilometrit, joita saadaan toimintatapoja ja ajotottumuksia muuttamalla karsittua noin 20 prosenttia.

Säästöä syntyy usealla rintamalla aina ajankäytöstä polttoainesäästöihin.
“Työajan tehostaminen ja työajan väärinkäytön tai tehottoman käytön sekä ajoneuvokustannusten karsiminen, siinä merkittävimmät osa-alueet, joissa voimme tehokkaasti ja mitatusti auttaa asiakastamme.”

Konseptiin kuuluu, että kiinteä kuukausimaksu sisältää kaiken palvelun.
“Oikeasti kaiken. Suurena toimijana pakettiimme kuuluu paitsi kaiken tarvittavan ammattikunnan palvelut myös tuotekehityksemme, jolle asiakas saa antaa omia kehitystoiveitaan.”

Lisäksi asiakas voi aloittaa prosessin täysin ilmaiseksi.
“Asetamme yhdessä asiakkaan kanssa tavoitteet ja veloitamme vasta tuloksesta, mikäli tavoitteet ovat seurantakauden aikana täyttyneet. Meihin on siis riskitöntä sitoutua”, Sillanpää muistuttaa.

Liittyvät artikkelit