Vastaväittäjä: Jasmine Plavsic, toimitusjohtaja

Esittely: Sisältöyrittäjä. Jasmine Plavsic, 31, on uuden liitelehtituottajan Presser Oy:n perustaja ja toimitusjohtaja.

Markkinointi & Mainonta (joulukuu 2014)

1. Suomeen ei mahdu enää yhtään sisältömarkkinointiyritystä.

Niin kauan kuin kysyntää riittää, markkinoilla on tilaa. Tilausta on erityisesti yritykselle, joka panostaa laatuun, asiakaslähtöisyyteen ja selkeyteen. Pienemmät sisältömarkkinointiyritykset toimivat suunnannäyttäjinä nopean reagointikykynsä ja riskinottokykynsä ansiosta.

2. Liitelehtiä lukee vain liitelehtijuttujen maksaja.

Lukijaa kiinnostaa aito sisältö, ei se kuka lehden tuotannon maksaa suorasti tai epäsuorasti. Jos julkaisulla on selkeä rakenne ja monipuolista sisältöä, liitelehtiä lukee mielellään. Valitettavan usein liitelehtituottajat toimivat lyhytnäköisesti myynti edellä, eikä tuotantoon ei ole kiinnostusta panostaa.

3. Kansa on jo kyllästynyt suttuisiin kuviin ja tekstimainontaan.

Kyllä. Sisältömarkkinointi printissä kaipaa selkeää uudistusta ja panostusta laatuun, niin visuaalisesti kuin asiasisällöllisestikin. Tekstiä täynnä oleva sivu, jossa kerrotaan kaikki mahdollinen, ei houkuttele lukemaan. Eniten kiinnostavat jutut, joissa on tarpeeksi ilmavuutta, kainalotekstejä, sitaattinostoja isoja kuvia.

4. Sisältömarkkinointi on oikeasti vain markkinointia.

Sisältömarkkinoinnilla yritys rakentaa asiantuntijamainetta ja tunnesidettä. Kasvollinen yritys on helpommin lähestyttävä kuin kasvoton korporaatio, siksi henkilöhaastattelu on tehokkain ja suositelluin tapa näkyä. Kyllä, se on markkinointia, mutta usein voimakkaampaa ja henkilökohtaisempaa kuin esimerkiksi perinteinen ilmoitusmainonta.

5. Printti kuolee ensi vuonna.

Eikö sen pitänyt jo kuolla ajat sitten? Printistä luetaan ensikin vuonna pidemmät artikkelit. Eikä se muuten ole ikäkysymys. Mikään ei korvaa paperilehden tuoksua ja ainutlaatuista lukuhetkeä ilman sähköisiä välineitä. Itse luen lehteni kynä kädessä alleviivaillen ja ympyröiden.

Liittyvät artikkelit