Kuva: Moi Mobiili

Markkinointi on asiakasymmärrystä parhaimmillaan

Kuinka tehdä markkinointia, joka kiinnostaa asiakasta? Kuinka asiakaskokemus automatisoidaan? Vastaus löytyy kovan datan ja asiakas­ymmärryksen liitosta. Juuri asiakasymmärrys parantaa asiakaskokemusta.

Moi Mobiilin markkinointi- ja myyntijohtaja Ulla Koivulalla on hyviä uutisia: ”Erinomaiseen asiakaskokemukseen ei tarvita monimutkaisia taikatemppuja, vaan siinä kysymys on mielestäni ennen kaikkea luottamuksen ja välittämisen tunteesta.

”Moi on virtuaalioperaattori, joka tuli haastajana matkapuhelinoperaattorimarkkinoille toukokuussa 2016. ”Oli erityisen mielenkiintoista rakentaa uutta operaattoria – käytännössä markkinoinnin keinoin. Kun puhumme rakkaudesta ja datasta, tarkoitamme mallia, jolla operatiivisesti johdamme kaupallista toimintaamme, asiakasymmärrystämme.”

Koivulan mielestä markkinointi on asiakasymmärrystä parhaimmillaan. Data on markkinoinnin analytiikkaa, parempaa kohdentamista, tuloksellista tekemistä. Kerättyä dataa hyödynnetään Moi Mobiililla koko liiketoiminnan kehityksessä.

Hyvä asiakasviestintä ei Koivulan mukaan ole sähköpostittelua, sen voisi hänen mielestään kieltää kokonaan. ”Paras asiakaskokemus syntyy niistä palveluista, joita käyttää asiakkuutensa aikana. Meillä keskitämme kaiken asiakkaan itsepalvelutuotteeseen, Mun Moihin. Lisäksi digitaalista asiakaskokemusta tukee asiakaspalvelumme sekä chat, jossa on aitoja ihmisiä auttamassa. Asiakashankinnassa käytämme myös robottia, Pete Roboa.”

”Suhteita rakennetaan yksittäisten tempausten sijaan jatkuvilla kohtaamisilla.
Tämä pätee niin ihmissuhteisiin kuin markkinointiinkin.”

Rakenna ja ylläpidä asiakassuhdetta jatkuvasti 

Teknologiakehityksen myötä markkinointiviestinnän kampanjaluonteinen rytmi on vaihtunut jatkuvaan tekemiseen. Myyntiin on panostettava jatkuvasti ja pitkäjänteisesti. ”Suhteita rakennetaan yksittäisten tempausten sijaan jatkuvilla kohtaamisilla. Tämä pätee niin ihmissuhteisiin kuin markkinointiinkin”, Ulla Koivula lataa.

Hän harmittelee,että monen yrityksenstrategiaan kirjattu ylivoimainen asiakaskokemus ei kuitenkaan näy käytännön tekoina. Pahimmillaan johdon tietämättömyys arjen käytännöistä heijastuu päinvastaisina päätöksinä esimerkiksi tuotteen helppokäyttöisyyden ja hinnoittelun osalta. Moi Mobiili on panostanut verkkokauppa-asioinnin yksinkertaisuuteen jo ensivaiheessa. Sama asiakaskokemus jatkuu asiakkaan omassa palvelussa.

”Yritykset, jotka uskaltavat tehdä rohkeita tekoja asiakaskokemuksen eteen, ovat menestyjiä. Muutos tapahtuu ihminen kerrallaan. Aloittaa voi vaikka myyjien koulutuksella, ilman suuria järjestelmähankkeita. Tämän ei tarvitse olla elefanttiprojekti.”


Kuinka se toimii?

Pysy huipulla

Mun Moin avulla seuraat liittymäs ikulutusta. Se pitää kirjaa kaikesta kulutuksestasi reaaliajassa. Näin voit seurata joka hetki tarkalleen, miten paljon dataa ja minuutteja liittymälläsi on käytetty.

Hallitse liittymääsi kokonaisvaltaisesti

Mun Moi antaa sinun muuttaa liittymän asetuksia, rajoittaa käyttöä tai katkaista puhelimesi yhteyden, missä ikinä oletkaan. Erityisesti vanhemmat ovat kiinnostuneita lastensa liittymien mobiilidatan estonappulasta, jonka avulla voidaan hallita lasten verkon käyttöä.

Liittyvät artikkelit