Markkinointipäällikkö Susanna Matilainen ja asiakaspalvelun Salla Tiainen ovat unelmatyössään Cocopandan kansainvälisessäja innostuneessa tiimissä. Kuvat: Cocopanda.fi

Kaiken maailman kauneutta verkossa

Ehkä tahtoisit hankkia ihonhoidon luottotuotteesi kilpailukykyiseen hintaan netistä. Ehkä haluaisit kokeilla ihan uutta meikkityyliä tai mielessäsi on brändi, jonka tuotteita ei lähimarketista saa. Niin tai näin, Cocopanda vastaa huutoosi.

Cocopanda on yksi pohjoismaiden menestyneimmistä kauneudenhoitotuotteisiin keskittyneistä verkkokaupoista. Vuonna 2016 se laajensi toimintansa myös Suomeen ja Susanna Matilainen liittyi Cocopandan tiimiin vastaamaan verkkokaupan Suomen markkinoinnista. Matilainen iloitsee Cocopanda.fi:n saamasta innostuneesta vastaanotosta.

”Toiminta on lähtenyt todella hyvin käyntiin, varsinkin nuoret suomalaiset naiset ovat löytäneet ja ottaneet Cocopandan nopeasti omakseen.”

Cocopandan valttikortti on laajamittainen valikoima – tarjolla on lukematon määrä tuttuja ja kansainvälisiä merkkejä. Meikki-, hius- ja ihonhoitotuotteiden ohella erilaisten kosmetiikkatarvikkeiden kysyntä on kasvanut, sillä niiden ja sosiaalisessa mediassa leviävien tutoriaali-videoiden myötä ammattimaisen kampauksen tai ehostuksen luominen onnistuu lähes keneltä tahansa.

”Nettikauppa ei voi koskaan olla valmis”, Susanna Matilainen huomauttaa, ”me kehitämme toimintaamme jatkuvasti paitsi valikoiman osalta, myös itse verkkokaupan toimivuuden osalta.”

Valikoimaan vaikuttaa asiakkailta tullut palaute ja toiveet, mikä tekee Cocopandasta arvojensa – asiakaslähtöisyyden ja helposti lähestyttävyyden – mittaisen toimijan. Käytännössä tämä näkyy muun muassa verkkokaupan ostopolun käyttäjäystävällisyydessä. Tuotteita hankkiessasi voit toki valita tietyn brändin, tuoteryhmän tai tuotteen, mutta myös lähteä liikkeelle oman iho- tai hiustyyppisi määrittelemisestä. Verkkosivusto opastaa määrittelemisessä ja ehdottaa sopivia tuotteita.

Susanna Matilaisen työpäivä koostuu pitkälti yhteydenpidosta vaikuttajiin, kuten bloggareihin ja eri medioihin. Lisäksi hän suunnittelee some-materiaaleja sekä digimarkkinoinnin sisältöjä ja optimointeja eri kanaviin, ja seuraa tuloksia. Työnkuvaan kuuluu myös tiivis yhteydenpito asiakaspalvelun kanssa – tällöin Cocopanda.fi on aina mahdollisimman perillä asiakkaiden toiveista ja pääsee vastaamaan niihin.


Syksyn 2017 meikkitrendit à la Cocopanda

 

– Vegaaniset sekä cruelty free -tuotteet

– Näyttävät silmämeikit ja etenkin luomivärit

– Laadukkaat meikkisiveltimet ja -sienet.

– Vahva huulimeikki luodaan syksyisillä, ruskeansävyisillä huulipunilla

– Raikas, hehkuva ja jopa kuultava iho toteutetaan hyödyntämällä kevyitä – Meikkivoiteita, korostustuotteita sekä poskipunia

Liittyvät artikkelit