vaikuttajamedia_presser
Leadfeeder, Pekka Koskinen
Pekka Koskinen on kasvuyritys Leadfeederin toimitusjohtaja. Kuva: Saara Lankinen/Presser Oy

Paremmilla liideillä nopeampaa kasvua

Leadfeederin avulla yritykset saavat reaaliaikaista tietoa nettisivuillaan vierailevista yrityksistä. Suomalainen palvelu mahdollistaa paremman asiakasymmärryksen ja toimii B2B-myyjien työkaluna.

Noin 100 osaajaa työllistävä yhtiö tavoittelee tänä vuonna 80 prosentin kasvua ja yli 10 Meur liikevaihtoa. Kysyimme Leadfeederin (Liidio Oy) toimitusjohtajalta Pekka Koskiselta kasvuyhtiön kehityksestä:

1. Mikä on kumppaniverkoston rooli kasvussa?

Yrityksissä käytettävien työkalujen tulee toimia yhteen saumat-tomasti. Kumppanit ja tekniset integraatiot ovat alusta asti olleet merkittävä osa kasvustrategiaamme. Trendinä on, että CRM-oh-jelmistot ja markkinoinnin automaatiotyökalut tuovat alustaansa liidigenerointityökaluja. Eli katsotaan tarkemmin mitä tapahtuu jo ennen kuin prospekti luodaan. Kumppanimme Pipedrive toimii tässä vahvana suunnannäyttäjänä.

Monipuoliset integraatiot ovatkin Leadfeederin merkittävä vahvuus. Meillä on myös kumppanuusohjelma eri myynti- ja markki-nointitoimistoille, jotka suosittelevat ja auttavat asiakkaitaan Leadfeederin käytössä. Haluamme levittää paremman liidigener-goinnin sanomaa mahdollisimman monikanavaisesti.

2. Mitkä ovat kasvuyrityksen kriittisimpiä vaiheita?

Moni startup lupaa sijoittajille nopeita tuloksia ja paineen alla skaalaa toimintaa liian pian. Jos tuote ei ole vielä tarpeeksi kehittynyt, asiakkaan hankinta maksaa enemmän kuin mitä se tuottaa.

Toinen kriittinen vaihe liittyy henkilöstöön ja johtamiseen. Kun henkilöstömäärä kasvaa, perustajan esimerkillä johtami-nen ei ole enää mahdollista. Asioiden tekemisestä on siirryttävä ihmisten johtamiseen. Tässä moni perustaja kompuroi.

3. Miltä tulevaisuus näyttää kasvun osalta?

Olemme nyt siirtyneet skaalausvaiheeseen ja kasvamme kovaa! Kysyntää online-liidien generoinnille on entistä enemmän.

Olemme jo nyt alan merkittävä toimija globaalisti. Tärkeimpiä markkinoitamme ovat Yhdysvallat ja Länsi-Eurooppa. Toissa vuonna kasvoimme 80 prosenttia, viime vuonna 50 prosenttia ja tänä vuonna tähtäämme taas 80 prosenttiin. Kun luvut ovat suuria, kasvu käy aina vain haastavammaksi.

Tulemme kehittämään integrointeja ja kumppanuuksia entisestään. En malta odottaa, miltä tuotteemme näyttää parin vuoden päästä.


Lue lisää aiheesta kasvu.

Liittyvät artikkelit