Skincity on perustettu vuonna 2011. Kaikki asiakaspalvelussa työskentelevät ovat sertifioituja kosmetologeja. Teksti: Elisa Rautasalo Kuvat: Mona Salminen & Skincity

Ihonhoitoklinikkasi netissä

Verkossa toimiva Skincity on nykyajan ihonhoitoklinikka, joka tarjoaa asiakkaiden erilaisiin tarpeisiin räätälöityjä palveluita. Tuotteissa tehokkuus ja tulokset ovat tärkeintä, muussa toiminnassa palvelun tuominen verkkokauppaan.

Vuonna 2011 perustettu Skincity on ruotsalainen netissä toimiva ihonhoitoklinikka ja ammattikosmetiikan verkkokauppa. Viimeisen 8 vuoden aikana Skincityn toiminta on kasvanut nopeasti ja tällä hetkellä yhtiöllä on paikalliset toimistot Ruotsin pääkonttorin lisäksi Suomessa, Norjassa sekä Englannissa. ”Yritys työllistää yli 130 henkilöä, joista asiakaspalvelussa työskentelevät ovat kaikki sertifioituja kosmetologeja”, kertoo Skincityn Suomen maajohtaja Merja Paavolainen.

Skincityn perustajat Mikael Kjellman ja Annica Forsgren Kjellman tunnistivat noin 10 vuotta sitten verkkokauppojen lisääntyessä tarpeen laadukkaalle, ammattimaiselle ja ennen kaikkea palvelua tarjoavalle ihonhoitotoimijalle verkossa. Tällöin syntyi ajatus Skincitystä. ”Moni asiakas saattaa suhtautua vielä varauksella verkossa asioimiseen ja nähdä sen etäisenä tai persoonattomana”, Paavolainen tietää.

Skincityn sertifioidut kosmetologit palvelevat asiakkaitaan Suomen asiakaspalvelussa puhelimen, chatin ja sähköpostin välityksellä.

Ammattitaitoista palvelua ihon kaikkiin tarpeisiin

Skincity palvelee asiakkaitaan puhelimitse, chatissa ja sähköpostitse kaikissa ihonhoitoon liittyvissä asioissa. ”Skincity.fi-sivustolla asiakas voi myös tehdä veloituksetta ihotestimme, jolloin kosmetologimme laativat hänelle vastausten perusteella henkilökohtaisen ihonhoitorutiinisuosituksen”, kertoo Paavolainen kannustaen kaikkia kokeilemaan testiä, joka ei velvoita ostamaan. Asiakkaalla on myös mahdollisuus testin lopussa esittää omia toivomuksia esimerkiksi luonnonkosmetiikan-, hintatason- tai tietyn tuotesarjan suhteen. Ihotestin tarkoitus onkin löytää juuri ne oikeat tuotteet kullekin asiakkaalle.

Skincityn tarkoin valikoitu tuotevalikoima sisältää ammattikosmetiikkasarjoja, eli hoitoloissa ja klinikoilla käytettävien sarjojen kotihoitotuotteita. Valikoima koostuu noin 50 tuotesarjasta, jotka perustuvat oikein käytettynä tehokkuuteen ja tuloksiin. Mukaan mahtuu esimerkiksi Exuviance, Dermalogica, Medik8, Clarins ja Babor. Lisäksi valikoimaan kuuluu Skincityn kautta Pohjoismaissa yksinoikeudella myytäviä sarjoja, joista yhtenä suosituimpana yhdysvaltalainen Paula’s Choice. Valikoimassa on myös mm. luonnonkosmetiikkasarjoja sekä Korea-kosmetiikkaa.

”Asiakkaidemme tarpeet vaihtelevat laajasti. Yleisesti ottaen voidaan kuitenkin todeta, että asiakkaamme ovat varsin kiinnostuneita laadukkaista ja tuloksellisista ihonhoitotuotteista, ja he haluavat panostaa oman ihon edistykselliseen hoitamiseen ja sitä kautta myös omaan hyvinvointiin”, iloitsee Merja Paavolainen. Skincity seuraa jatkuvasti alan kehitystä niin tuotteiden, verkkokaupan, kuin tarjottavien palvelujen osalta. ”On tärkeää, että tuomme asiakkaalle lisäarvoa luovia ratkaisuja, emmekä vain seuraa orjallisesti kenties ohimeneviä trendejä”, sanoo Paavolainen.

Skincity.fi-sivuilla asiakas voi tehdä nopean ja helpon ihotestin veloituksetta ja saada henkilökohtaisen ihonhoitorutiinisuosituksen suoraan sähköpostiinsa.

Kaikki lähtee perusasioista

Monet kuluttajat etsivät tuotteiltaan nykyään hyvin nopeasti näkyviä tuloksia. On tärkeää malttaa hoitaa perusasiat kuntoon eli oikeat puhdistustuotteet, jotka mahdollistavat puhdistuksen jälkeen levitettävien tuotteiden parhaan tehon. ”Toivon, että ihmiset panostaisivat enemmän oikeiden tuotteiden löytämiseen omalle ihotyypille. Tällöin saadaan parhaat mahdolliset tulokset ja rahaakin todennäköisesti säästyy, kun tuotteet tulevat oikeasti käyttöön”, muistuttaa Merja Paavolainen.

Skincityn valikoimassa olevien sarjojen monet tuotteet sisältävät varsin aktiivisia ja tehokkaita raaka-aineita. Tästä syystä kannattaa ensin totuttaa iho tuotteisiin eikä käyttää tuotteita alussa liikaa, tai liian usein, jolloin riskinä voi olla ylihoitaminen. Skincityn kosmetologit ohjaavat mielellään tuotteiden oikeassa käytössä.

Liittyvät artikkelit