Kuva: Sam Jamsen

Digitalist Networkissä jaetaan osaamista

Digitalist Network -verkoston perustaja, Ville Tolvanen, on Markkinointi & Mainonta -lehden mainetutkimuksen ykkönen vuonna 2016. Hänet nostettiin vuonna 2014 Forbesin listalle yhtenä some-näkyvyydeltään vaikutusvaltaisimmista markkinointijohtajista.

Mistä idea Digitalist Networkin perustamiseen tuli?
Perustin verkoston vuonna 2013 kun kuluttajakäyttäytymisessä oli nähtävissä selkeä muutos digitalisaation myötä. Journalistinen media ei Suomessa kirjoittanut aiheesta tarpeeksi kaupallisesta näkökulmasta. Meiltä puuttui Fast Companyn ja Mashablen kaltaiset toimijat. Halusin luoda ilmaisen alustan, joka edistää keskustelua, antaa asiantuntijoille puheenvuoron ja tarjoaa korkealaatuista sisältöä.
”Digitalisaation ymmärtäminen kokonaisvaltaisemmin on monessa yrityksessä haaste.”
Miten verkoston toiminta ja merkitys on kehittynyt vuosien mittaan?
Ajatuksena oli, että verkostolla voisi joskus olla 1000 seuraajaa. Tänään Digitalist Network -verkostossa on mukana noin 5000 asiantuntijaa erilaisissa tapahtumissa ja yli 10 000 aktiivista some-seuraajaa. Alkuperäinen tarkoitus verkostosta keskustelun edistäjänä elää yhä vahvana. Nyt myös muu media, Yle ja Helsingin Sanomatkin kirjoittavat digitalisaatiosta aktiivisemmin. Tulevaisuudessa toivon, että kehitys vie tiedon syventämiseen. Digitalist Network on oppimisen ja osaamisen jakamisen yhteisö.
”Perinteisellä medialla on yhä vahva rooli suurempien massojen tavoittamiseksi.”
Mikä on suurin trendi digimarkkinoinnissa vuonna 2017? Millainen on perinteisen median rooli?
Uskon, että myynnin ja palveluiden vahvempi siirtäminen verkkoon jatkuu tänä vuonna. Sisältöä tuotetaan paljon myös omiin kanaviin, kokeillaan ja opitaan, millainen sisältö toimii ja puhuttaa. Sen pohjalta hyödynnetään muuta maksettua mediaa oikean viestin laajamittaisempaan levittämiseen. Perinteisellä medialla on yhä vahva rooli suurempien massojen tavoittamiseksi.

Toimituksen lisäys  27.4.2017: Ixonos ilmoitti ostavansa Rome Advisors Oy:n liiketoiminnan, digitalisaatiota kehittävän Digitalist Network -verkoston. Samalla nimi muutetaan Digitalist Groupiksi.

Liittyvät artikkelit